Å planlegge

Det å planlegge lengre reiser kan gjøres på så mange måter. Det vanskeligste er ofte å bestemme seg for hvor man vil, for man vil jo overalt. Da jeg skulle til Argentina, og for første gang forlate Europa, kjøpte jeg flybillett 4 måneder før avreise. Denne gangen kjøpte jeg billetten et par uker før, og jeg booket nettopp hostel for de første dagene. Nå har jeg det meste av praktiske ting fra før, en godt brukt ryggsekk, silkelaken, myggnett, noen grunnleggende spanskkunskaper (skal ikke sulte i hjel i hvert fall). De største forberedelsene jeg har gjort er vel å bla i guideboka mi til langt på natt. Jeg vet hvor jeg starter og slutter, men velger bevisst å ikke planlegge de 10 ukene i mellom.

Her er et utvalg av steder jeg håper å få sett, men om det blir sånn vil tiden vise.

Guatemala:

Lake Atitlan

Flores

Honduras

Colón

Belize

Placencia

Nicaragua

Granada


Leon


San Juan del Sur

Så får vi se hvor jeg ender opp da! Fin smakebit i det minste. Ser for meg det blir luksus med korte avstander når en har backpacket i Sør-Amerika, nå er det ingen 15-timers bussturer, for ikke å snakke om 21 timer. Nå reiser jeg og med et helt annet tidsperspektiv, det skal bli fint å kunne være lengre på ett sted hvis jeg snubler over noe jeg liker.

Én tanke på “Å planlegge

Legg igjen en kommentar

