Antigua

Hurra, jeg er fremme! Flyreisen kan oppsummeres som svært lang, og nei, jeg er ikke mer glad i Miamis flyplass etter besøk nummer 2. Maken til maktsyke, våpenelskende mennesker. De spurte faktisk hvorfor jeg skulle til «farlige Guatemala», fint for reisenervene. Det hjalp å møte en svensk jente som skal jobbe frivillig i El Salvador. «Vel» fremme (jeg var dødstrøtt og hadde vært våken i nærmere 25 timer, etter å ha sovet 3 timer før avreise) ble jeg hentet og kjørt til Antigua.

Og det er jo litt morsomt at dagen etter jeg kommer får vulkanen «Volcan del Fuego» utbrudd. Vi beundret synet, som jeg i etterkant har skjønt ikke var like gøy for de som bor i landsbyene rundt. Dette resulterte i en massiv oppringing fra UD (jeg har registrert meg på deres reisesider i tilfelle det skulle bli et statskupp eller noe sånt), jeg var ikke i nærheten av telefonen, og kunne ikke fatte hva alle de tapte anropene skulle bety. Nå har jeg fått beroliget dem med at jeg lever og forhåpentligvis ringer de ikke igjen. De tar jobben sin på alvor da, det skal de ha.

Ellers har jeg det topp! Spansklæreren min er kjempemorsom og jeg tror definitivt nivået vil være litt høyere etter noen uker med 1:1 undervisning. Vi snakker kun spansk og det er jo kjempebra. Huset jeg bor i er og fint, studentene her kommer og går, men det er en fra Irland som skal bli her 3-4 uker. Jeg har mitt eget bittelille rom med en grei seng, og et bad jeg bare deler med en annen. Og wifi! Er definitivt ikke i Kamerun lenger.

I morgen skal jeg utforske byen, som er supersøt med brostein og lave bygninger, så da blir det nok tatt litt bilder.

Én tanke på “Antigua

Legg igjen en kommentar

