Intet mindre enn supert

Hola amigos. Jeg hadde ikke forventet å ha det så kult de første dagene; nytt land, ukjente mennesker, et språk jeg bare forstår delvis, etc. Men jo, absolutt alt har til nå vært topp! Familien er veldig hyggelig, maten er god, byen har overgått alle forventninger med masse koselige kafeér og jaggu har jeg klart å finne folk å henge med. De fleste andre bor i hus med 5-6 studenter, i mitt hus har det vært et kjærestepar hvor jenta dro hjem i går (så litt pågående landesorg i huset) + iren som akkurat nå er i Colombia. Det var defor ganske fint å treffe noen av de andre studentene på skolen. Det eneste er at folk kommer og reiser igjen hele tiden, så jeg håper noen har tenkt å være her et par-tre uker.

I går dro vi ut på en salsaklubb. Det var liveband og en stemning du aldri vil finne i Norge. Dansegulvet var fylt opp av guatemalere og gringos i skjønn forening. Jeg ble budt opp av det ene og det andre og jeg må gi kreds til gutter på 1.50 som ikke syns mine skandinaviske kjempegener er avskrekkende. En ting som faktisk er litt digg er at utestedene stenger klokka 1. Vi dro ut i 10-tiden og det var ganske deilig å ikke komme slepende hjem klokka 6 om morgenen.

Jeg er også utrolig glad for at jeg valgte Guatemala i henhold til spansken. De snakker veldig tydelig og spansklæreren min bruker så enkle ord at jeg forstår omtrent alt. Jeg føler etter bare to dager at jeg har lært ganske mye nytt, så dette lover bra.

I dag er det Guatemalas nasjonaldag! Feiringen kan sammenlignes litt med Norge, de har tog og korps, men her holder de på i flere dager og det går stort sett i trommer. Moro har det vært uansett, her er noen bilder, trykk på dem for å få de større

3 tanker på “Intet mindre enn supert

  1. Haha, gamla!! ikke noe er som å sjangle hjem klokka seks.. Det ser så fint ut, Miriam. Jeg blir glad av å høre at du har det bra!!! nyt livet til det fulle 😀

  2. Så hyggelig å høre at du har det bra 😀 jeg har tenkt masse på deg de siste dagene, og spesielt morgenen da du skulle stå opp fem og ta flyet åtte. Akkurat klokka åtte tenkte jeg; herregud, akkurat nå drar hun faktisk. Krysset fingrene for en dramafri mellomlanding i Hawaii og det virket jo som det ble det også!

    Alt godt og jeg håper du fortsetter å ha en strålende tur! Gleder meg til å lese mer om hva du gjør etterhvert.
    klem klem

Legg igjen en kommentar

