Paintball, sykkeltur og vulkantur, det vanlige!

Søndag satte jeg soverekord da jeg sov til 8.45. Når man bor i en familie som begynner dagen sin rundt 6, hverdag eller helg, så blir det så-som-så med late morgener.

Uansett. Jeg skulle møte mine nuevos amigos for å dra og spille paintball og satt på en benk ved den nærmeste kirka og ventet da 4 gutter jeg på hundre meters avstand kunne se var australske (flip-flops og ekstremt laidback gange), kom opp til meg og sa «Are you going paintballing, blondie?. Jeg tror ikke «paintballing» blir klassifisert som et ordentlig verb, men kanskje i Australia? En av mine venner hadde funnet dem på en bar og spurt om de ville bli med så vi kunne danne to lag. Alltid fint med enda flere nye venner.

Jeg må skryte på meg paintball-skills. Første runde var jeg så nervøs at jeg hadde en puls på sikkert 98% av maxpuls. Men, det viste seg at jeg er en liten snikskyter og jeg ble bare truffet 3 ganger i løpet av 7 runder. Har aldri vært så fan av voldelige tvspill, men jeg liker visst å skyte på folk i det virkelige liv. En av jentene endte opp med store blåmerker på armen etter at jeg angrep (sorry!). Mitt lag vant 5 av 7 ganger, moro! På vei hjem fikk vi se en nydelig solnedgang, det er så fint i Guatemala.

Etter skolen på mandag ble jeg med på en sykkeltur til et par landsbyer rundt Antigua. Når du drar på en gratis tur får du vel det du (ikke) betaler for. Syklene var i dårlig stand, og altfor små. Vi syklet i 2,5 time og jeg klarte faktisk ikke gå ordentlig etterpå. Forresten anbefaler jeg ikke å sykle lang guatemalske veier, er sikker på at lungene mine gråter akkurat nå, bussene spyr ut tykk, svart eksos.

I dag skulle noen fra skolen gå opp Volcan Pacaya (jeg kalte den Papaya i et par dager), jeg bestemte meg for å finne reisekontoret (sier man det på norsk? jeg er språkforvirret så det holder nå) de hadde kjøpt billetter fra. Jeg fant riktig gate, men endte opp med feil arrangør så jeg havnet med en annen gruppe. Det endte med at jeg dro med en del amerikanere, hvor en 60 år gammel dame ble den jeg pratet mest med. Hun var forresten utrolig morsom og selvironisk angående USA. Lenge siden jeg har hatt en så forfriskende samtale om amerikansk politikk!
Uansett. Turen ble ikke helt som forventet. Da vi var framme ble vi omringet av barn som ville selge oss gåstaver (altså trekvister) og pushy menn som ville gi oss taxitur med hestene. Jeg tenkte de kom til å gi seg når vi begynte å gå oppover, men de fulgte faktisk etter oss 2/3 av turen! Ble faktisk så irritert at jeg ble litt frekk etter hvert, men kan man litt spansk så kan man vel bruke den og. Resten av turen bestod av regn og tåke og som bildene under viser var det ikke mye utsikt å spore. Vi ble klissvåte på vei ned, og jeg kom klagende hjem til min kjære familia de Guatemala som stod klar med middagen.

Bortsett fra denne litt skuffende og kalde turen er alt veldig bra! Skal skrive et innlegg om spanskskolen snart.

3 tanker på “Paintball, sykkeltur og vulkantur, det vanlige!

Legg igjen en kommentar

