Image

Rio Nexpa og Guanajuato

Det har blitt ganske mangefull blogging her. Jeg har reist i nesten 3 uker med Julian og bilen hans langs kysten, og ofte har vi vært på så små steder at det ikke var internettilgang.
Etter nærmere 5 dager stuck i en by med lite å by på, var det ok å kunne dra videre. Vi dro til Rio Nexpa, som tok sin tid da vi klarte å kjøre oss fast. I Mexico er det ikke alltid lett å se hva som faktisk er den egentlige veien. Etter halvannen time med mye banning og frustrasjon fra kiwi-en (jeg var vel ikke til så mye hjelp heller), kom en traktor(!) og dro oss opp. Jeg trodde vi ble nødt til å sove ute i villmarken, så takk til traktoren.

Rio Nexpa er et surfemekka, noe som ikke gjør det til et bademekka. Jeg kjempet tappert mot bølgene og våget ikke svømme noe særlig. Endte opp i hengekøya med boka mi og så en ganske ok solnedgang. Natten bød på litt utfordringer da en flaggermus bestemte seg for å holde meg med selskap.

Det begynte å bli på tide for Julian og meg å skille lag. Han skulle kjøre opp til USA, jeg har jo returbillett fra Nicaragua og må nedover igjen. Med Guanajuato som siste felles by ankom vi tirsdag. Guanajuato huser en rekke studenter, deriblant beste Line! Mangel på internett gjorde at jeg ikke hadde fått gitt beskjed, så da vi ankom fant jeg en data og skrev «Hei. Er her nå!» En halvtime senere var blondinene gjenforent. Etter tre uker på reise med et hankjønn hvor vi har snakket med få andre, var det ganske fint å skravle litt på norsk med en av samme kjønn.

Nå bor jeg hos gjestfrie Line og blir her over helga. Deretter blir det fly ned til Nicaragua, og det er på tide å lære litt mer spansk. Heldigvis får jeg litt input nå da hun bor med et titalls andre studenter og alle snakker spansk.


Solnedgang Rio Nexpa

Legg igjen en kommentar

