Image

Las Peñitas

I går dro jeg på stranden med James og Andrea som bor på det samme hostellet som meg. Stranden var fin,  jeg ble ikke solbrent, fikk et frieri fra en 68 år gammel fisker (og herregud, han tok ikke et nei for et nei), fikk se to biler kræsje og påfølgende raseri og sist men ikke minst, presset meg inn med 200 andre på bussen hjem igjen. Helt seriøst, 200 mennesker i en buss som skal romme ca 60. Bailando ble spilt umenneskelig høyt fra boomblasterne plassert på hattehylla, jeg stod presset mellom svette mennesker og var lettere bekymret over oksygenmangel. Men vi kom hele frem og fant ut at der det var mest kø langs veien, var der den beste maten ble solgt. Aner ikke hva jeg spiste, men det kostet 7 kr og var utrolig godt.

Ny uke, nye spansktimer. Jeg tror dette blir den siste uka med spanskleksjoner. Det er veldig intenst med 4 timer, spesielt i denne varmen, og jeg har mange steder jeg vil se før jeg reiser hjem. Føler jeg har lært mye nå og trenger å praktisere/repetere det, istedet for å lære enda mer grammatikk.

Appropo varme; dette er det varmeste stedet jeg noen gang har vært med ca 35 grader hver dag. Stikkord for å overleve er to vifter på rommet, masse iskaffe og.. lavt aktivitetsnivå. Jeg har gjort veldig lite her, fordi jeg ikke orker. Er ikke en gang sikker på om jeg kommer til å dra til berømte Cerro Negro og stå på brett ned.  Men koser meg uansett, hostellet har mange hyggelige mennesker, jeg drikker øl hver kveld og diskuterer verdensproblemer.

Bilder fra den digge stranda, James har et kamera som tåler saltvann, det ønsker jeg meg og! Alle bilder: James Kargiannis

Jeg takket nei til frieriet, selv om han hadde fiskebåt


Pura vida!

Én tanke på “Las Peñitas

  1. Det er utrolig moro å lese om opplevelsene dine, Miriam! Kjempekjekt med bilder også, selvfølgelig. Nyt varmen videre. Du har bare gått glipp av de første frostnettene og den første snøen…

Legg igjen en kommentar

