Image

San Juan del Sur

Fredag hadde jeg min siste spansktime i León og jeg sa farvel til en utrolig flink lærer. Vi har i løpet av 40 timer ledd, drukket kaffe, skrevet grammatiske regler side opp og side ned, snakket om alt mellom himmel og jord, og etter to uker skjønte jeg at jeg har lært en hel del.

Å dra til turistifiserte San Juan del Sur er kanskje ikke det beste for å praktisere det jeg har lært, men jeg trengte virkelig en pause nå, ikke minst fra varmen. Hadde jeg visst hvor varmt León er, hadde jeg neppe planlagt å bli der i to uker. Nå er jeg i en lykkelig tilværelse omringet av fantastiske solnedganger, havutsikt fra hostellet og ikke minst megahyggelige mennesker.
Både León og San Juan del Sur har vært en forfriskende forandring fra lavsesongen i El Salvador. Jeg har møtt en kanadier som haiket seg gjennom Sør-Amerika, en italiener som begynte i Mexico og skal ned til Patagonia hvis pengene rekker så langt, en amerikaner som var like glad i iskrem som meg, et veldig hyggelig dansk par og en hel del utveksling av reisehistorier. Mens jeg begynner å få nok av latinske sjekkereplikker når jeg går nedover gata, syns de fleste det bare er koselig. Jeg syns ikke «Hello, I love you» er spesielt sjarmerende, med mindre det kommer fra Jim Morrison.

I León dro jeg på baseballkamp! Stor stas når en kommer fra Norge. Vi satt på første rad, jeg tok bilder (men med speilrefleksen og å finne en ny kabel har jeg gitt opp, så bilder kommer når jeg er hjemme igjen) og prøvde å lære meg reglene. Her i San Juan har jeg sett skilpadder legge egg (kun 7 strender i verden hvor en kan se dette!) og i dag hadde jeg en lang dag ved stranda og så på en nasjonal surfekonkurranse, mens jeg klarte å konsumere en øl eller 3. Etter å ha sett jenter surfe som de aldri skulle gjort annet konkluderer jeg med at i mitt neste liv vil jeg bli født i California.

På torsdag skal jeg til Masaya og bli der frem til jeg drar hjem, det er kun 45 min til flyplassen. Jeg skal ha 3 timer spansk hver dag, og forhåpentligvis få gjort en del forskjellige aktiviteter på ettermiddagen (gratis ridning, hoppla!). Skolen er veldig kjent i Nicaragua, så jeg tror det blir noen bra dager. Det ser ut til at jeg lett blir her frem til da, med mindre jeg klarer å dra meg til Isla Ometeppe.

Jeg har brukt iphonen mye på denne reisen, og nå har Instagram kommet med egne sider for brukerne. Se mine bilder her http://instagram.com/miriam_alv


Dette bildet er ingenting i forhold til virkeligheten

Dårlig kvalitet når en bruker kameraet foran på telefonen

2 tanker på “San Juan del Sur

  1. Du må ta til deg alle «I love you»-ene og «hola bonita»-ene, Miriam!! Det er kanskje slitsomt der og da, men disse kan du måtte leve på en stund.. skuffende å måtte rapportere om at norske tilstander ikke har endret seg stort mens du har vært borte.. 😦 savner deg! gleder meg supermasse til å se deg igjen ❤ nyt de siste dagene; drikk drinker, ri på ponni, snakk spansk og lev livet 🙂

    • haha, du har helt rett! forresten har jeg snakket med en del mennesker her som har vært på Cuba, jeg tror ikke du skal være bekymret over manglende oppmerksomhet der heller. 😉
      savner deg og! men vi ses om en 5 ukers tid! 😀 det blir julekos og fint. nyt livet du og!

Legg igjen en kommentar

