Newtown; min nye bydel

De siste dagene har jeg vært på diverse visninger og blitt litt lei av at ingen bilder blir lagt ut på annonsene, føler jeg har famlet i blinde. Var et sted hvor rommet var så rotete at det var umulig å se noe potensiale, og resten av huset luktet mugg. Det har og vært et par rare episoder med en eldre dame som kun snakket om seg selv i 45 min, hun stilte knapt et eneste spørsmål om meg.
Men, nå har jeg et sted å bo! Om en uke flytter jeg til Newtown, som jeg tror best kan sammenlignes med Grünerløkka, masse cafeér og unge studenter. Jeg skal bo med et koselig par i 40-årene + 3 katter. Leiligheten ligger i en rolig gate, er på 2,5 plan og alt er inkl. i leia. Det beste av alt er at jeg kan gå til skolen på 20 min, en stor luksus her i Sydney.

Jeg merker at jeg er veldig klar for å begynne på skolen nå, men jeg må vente litt til. 11. februar starter «Orientation» og etter å endelig ha fått lest litt om det (husjakten har tatt all min tid ellers) må jeg si jeg er litt skuffa. Altså, universitetet tilbyr masse bra, jeg skal få rundttur på biblioteket, lære akademisk skriving for masterstudenter (det er jo faktisk 4,5 år siden jeg begynte på Uib, hjelp) og en masse annen informasjon, men jeg savner et mer sosialt program. Det de tilbyr har jeg meldt meg opp på, men alt er åpent for alle studenter ved UTS (35 000!) så jeg får nok ikke truffet de jeg faktisk skal studere med før vi begynner i slutten av februar. Likevel er jeg er glad jeg kom tidlig og har fått et sted å bo før skolen begynner. Sydney er en veldig stor by og jeg har allerede vært her 12 dager og fått sett en del, men langt i fra alt. Har vært på visninger i 4 forskjellige bydeler i tillegg til at jeg har fått utforsket store deler av sentrum, men det er fremdeles masse igjen på lista. I dag dro jeg til stranden hvor de spiller inn «Home and Away», den er på nordsiden av Manly så det passet bra å gjøre det mens jeg enda bor her. Bølgene var så store at stranda var stengt for svømmere, men surfere får leke på egen risiko. Det er faktisk ganske gøy å sitte å se på andre mennesker kose seg i bølger jeg sannsynligvis aldri kommer til å klare å surfe (eller tørre å prøve). Dessverre begynte det å pøsregne og jeg hadde ikke tatt med noen genser, så det ble en hutrende kaffekopp på en kafé mens jeg ventet på bussen tilbake. Jaja, fikk sett litt i alle fall! Har faktisk regnet ca 4 dager her i løpet av to uker, Australia ass.

I morgen tenker jeg å dra til Paddington, en bydel jeg ikke har sett, men som skal ha et veldig bra marked hver helg. Forhåpentligvis blir det sol, akkurat nå blåser det ganske kraftig.


Palm Beach

Legg igjen en kommentar

