På plass

I dag er det 3 uker siden jeg kom til Sydney, som faktisk vil si det er en måned siden jeg dro, hjelpes. Foreløpig er jeg strålende fornøyd med å bo i Newtown! Jeg dro til Ikea og kjøpte litt esker og kleshengere og føler meg allerede hjemme. Det er en bydel med utrolig mye rare mennesker, men desto mer morsomt. Så nettopp en dame som syklet og hadde en «såpeboblemaskin» festet på baksiden av sykkelen, som vil si at det var en hale av såpebobler bak henne, haha.

Torsdag dro jeg ut med to norske jenter som også nettopp har kommet. Fant en flaske vin til 35 kroner på «polet» (de selger også alkohol via egne butikker, har enda ikke funnet ut om jeg faktisk kan kjøpe øl på butikken) og vi hadde et norskt vorspiel før vi dro ut. I dag skal jeg ut og spise med en annen norsk jente som skal gå på samme skole som meg. Det er fint å endelig være litt sosial med folk på min egen alder. Min siste kveld i Manly ble jeg med på syklubben for norske damer som bor i Sydney, veldig koselige alle sammen, men de var 50+ og hadde alle barn på min alder. Det morsomme er at de aller fleste kom hit på min alder og nå over 20 år etterpå var de her fortsatt.

Jeg har tatt litt selvportretter av meg selv, haha og et par av gata jeg bor i. Bilder av rommet kommer når det er litt mer i stand, jeg mangler litt ting på veggene. På mandag begynner alvoret, første skoledag!

Untitled-76

Untitled-77
Hyde Park, midt i bankdistriktet så det er veldig populært for forretningsfolk å lunsje her

Untitled-78
Alvorlig mine i Sydney Park

Untitled-79
Gata mi

Untitled-80
Her bor jeg, bak vinduet ligger rommet mitt

Untitled-81

Legg igjen en kommentar

