Uka før uka

Fredag dro jeg på studentbaren vår, «The loft», og fikk en italiensk venn mens jeg ventet på Ingeborg som bommet litt på busstidene. Gratis pizza ble servert og jeg fikk noen nye bekjentskaper. Foreløpig har jeg møtt én journalistikkstudent, men vi fant ut at vi ikke skulle ha noen felles fag. Får vel bare si hei til alle jeg møter når forelesningene begynner. Timeplan er i orden og jeg slapp unna med en kveldsforelesning, 18-21 tirsdager, så får vel være fornøyd med det. Det blir nok en overgang med 4 fag og ergo mye mer undervisning, men forhåpentligvis har jeg ikke glemt alt som heter selvdisiplin over de siste to årene. Biblioteket er stort og fint med 5 etasjer, vi har food court med fritert mat og uteplass med falskt gress. Treningssenteret har jeg og klart å besøke, begynte ganske forsiktig ettersom jeg ikke har trent på.. altfor lenge.

Lørdag dro vi til Sjømannskirken, og det var skikkelig koselig! Hver lørdag har de grøt og vafler og en kan skravle litt norsk. Foreløpig har jeg stort sett snakket norsk med de jeg har møtt, men det er uansett hyggelig. Kjøpte med meg makrell i tomat, lakris og holiday-dip, små (store) gleder. Ingeborg og jeg ble kjent med Thomas som nettopp har kommet hit og tok han med på Guzman y Gomez som er en mexikansk restaurant her. Godkjent! Og med det hadde jeg plutselig vært hjemmefra i 9 timer, tiden flyr når en bor i en storby.

Søndag tenkte jeg å fortsette med trening, men på søndager er visst treningssenteret stengt! Ganske skuffende. Jeg dro istedet til parken og leste 1q84 på kindelen min, superspennende bok. I går dro jeg på et infomøte for masterstudenter og lærte at det er helt greit å være nervøs. Jeg aner ikke hvor hardt dette blir, men noe sier meg at jeg ikke kommer til å kjede meg når skolen begynner.

Denne uka er fylt med workshops for masterstudenter, fest for internasjonale studenter og nok en fest på universitetet. Egentlig fjernt at jeg faktisk begynner med skole om åtte dager, men det er på tide!

Bilder fra Cetennial Park som Ingeborg og jeg besøkte forrige uke:

Untitled-84

Untitled-85
Jeg tror faktisk dette er den største parken jeg har vært i, dette er bare en liten del!

Untitled-86
Vil du gjette hva klumpene er? Gigantiske, sovende flaggermus!

Untitled-87

Untitled-88

Untitled-89

Untitled-90
Vi fikk litt Monet-følelse

Untitled-91

2 tanker på “Uka før uka

Legg igjen en kommentar

