Overgang

Det er sprøtt å tenke på hva jeg egentlig har gjort de siste to årene og at i morgen offisielt er starten på noe nytt. Etter 2,5 år på Uib hvor jeg tidvis var umotivert og veldig lei, dro jeg til Argentina og så meg aldri tilbake. Jeg koste meg gløgg i hjel i 4,5 måneder i Sør-Amerika, fikk 30 studiepoeng ganske greit i lomma og hadde bacheloren min. At det allerede er over 2 år siden jeg dro ned dit er rart å tenke på. Siden da har jeg vært i over 10 land og hatt det helt fantastisk! Livet er greit når en ikke må planlegge noe som helst.

Jeg er faktisk litt spent på hvordan det blir med et skikkelig hverdagsliv. I løpet av de siste to årene har jeg jo selvfølgelig jobbet, men det har alltid vært midlertidig og stort sett avbrutt med en morsom ferie eller reise. Nå er det 1,5 år fremover med studier, forhåpentligvis interships og et liv på budsjett. Er uansett utrolig glad for at jeg er i Sydney og kan oppleve masse innimellom, en snartur ned til billige Chinatown for lunsj er ikke feil.

I dag var jeg en tur på skolen for å høre uteksaminerte studenter fortelle om hva slags spennende jobber de gjorde. Spesielt en dansk jente (med perfekt engelsk) gjorde inntrykk, hun er i dag redaktør i en stor avis i Abu Dhabi! Videre skjønte jeg at det er en helt annen kultur her, det er vanlig å gjøre opptil 9 internships på 3 år, men jeg har jo bare 3 semestre her og følte virkelig at jeg allerede nå bør finne et sted hvor jeg kan slave rundt uten å få betalt for det. Kanskje påskeferien min ikke blir så mye ferie.

Bilder fra de siste dagene:

Untitled-92
Går forbi Caroline Street til skolen

Untitled-94
Skolens store avslutningsfest var i en utendørs sidegang med gigantiske rør i taket. Jeg måtte spørre om jeg hadde kommet riktig.

Untitled-95
Må visst jobbe med brunfargen (men han ved siden av meg er fra Libanon, så)

Legg igjen en kommentar

