Mardi Gras med påfølgende rare mennesker

Denne helga var det Mardi Gras, som jeg fant ut var litt mer enn bare en «Gay parade» – verdens største faktisk. Med 35 år på baken har Mardi Gras gått fra å bli jaget av politiet til å nå ha de med i paraden. Det var kontroversielle innslag med plakater som sa «Jesus is gay» og mennesker som bad den katolske kirke skjerpe seg, en fyr hadde kledd seg ut som paven! Det morsomme her er å se reaksjonen til folk, jo mer på kanten ting var jo større jubel. Jeg tror australiere er generelt sett veldig åpne, selv om jeg definitivt ikke syns de skal skryte av å ha behandlet aborginerne spesielt bra. Det var i alle fall utrolig gøy å se hvor mange tusen mennesker som kom for å støtte alles rett til å være seg selv.

Dagen etter var det studenttreff i regi av Sjømannskirken i botanisk hage. Vi fikk skillingsboller og pratet i vei, før Ingeborg og jeg gikk en tur og endte opp på Starbucks.

Det er rart hvor sent jeg begynner dagene mine her. Jeg er stort sett ute av huset i 11-tiden og hjemme i 7- eller 8-tiden, i helgene er jeg sjeldent ute før 2-3, men heller ikke hjemme før sent. Å spise middag før 6 skjer aldri, ofte blir det heller nærmere 9. Jeg må faktisk si at jeg foretrekker denne rytmen, enn så lenge.

vscocam31
Det er en ting jeg har funnet ut, Sydney har nesten like mange innbyggere som i hele Norge og det fører til en rekke merkelige mennesker. Men destod mer moro! Her ser vi noen randoms jeg gikk forbi på gata.

vscocam32
Det var vanskelig å i det hele tatt se noe med flere meter av mennesker på krakker (!) foran oss (tidenes teiteste måte å tjene penger på, alle måtte kjøpe seg en krakk for å se noe)

vscocam27
Ingeborg og jeg skrek av begeistring til vi ble hese

vscocam29
Dagen etter gikk vi en tur rundt botanisk hage og havnen

vscocam30

Legg igjen en kommentar

