Helg

Etter en hektisk workshop fredag ettermiddag hvor jeg fikk to timer på å lære meg å filme manuelt (det gikk sånn helt greit) dro jeg til ANSAS bar-til-bar. Jeg hadde en liten mistanke om at nordmennene skulle vise hvordan man virkelig fester, og det slo ikke feil, spesielt da vi fant ut at mugger med øl ble billigere enn glass. Alt i alt veldig god stemning og mye hyggelige mennesker. Vi ble til slutt nærmere 60 glade vikinger som garantert triplet omsetningen til stedene vi ramlet innom.

Lørdag måtte jeg rett og slett samle meg litt, det er litt utmattende at meste er nytt, jeg kan ikke navnet på de jeg studerer med enda, jeg snakket med utallige nye mennesker på fredag og jeg har enda ikke helt stedsans i denne store byen. Men i dag dro jeg til Double Bay med Ingeborg, vi lunsjet, gikk et par timer og konstaterte at i dag var det varmt. Vi fant en kafé hvor Ingeborg fikk kjøpt vann og etter å ha slukt flaska sa innehaveren «you really needed that, dear».

Untitled-96
Venter på City Rail

Untitled-97
Fasjonabelt strøk

Untitled-98

Untitled-99
Pelikaner! Minner fra Mexico

Untitled-100

Untitled-101

I morgen er det rett på skolen og jobbe med første presentasjonen (takket være etternavnet mitt er jeg alltid først på sånne ting), heldigvis er jeg ikke helt alene. Jeg etterforsker affordable housing for en annen oppgave, og på norsk blir det.. nesten fristet til å si at det ikke finnes noe uttrykk for det på norsk, boligprisene er spådd å stige med 16% i år. Syns det er ekstremt trist at boligmarkedet ikke kan bli regulert på noen måte og at boligbygging ikke blir tatt nok på alvor. Manly-damene jeg snakket med som har bodd lenge i Australia visste ikke hvor ille det var i Oslo, de ble helt sjokkert da jeg gav eksempler på hva 30 kvm koster i dag.

Ha en fin søndag!

Legg igjen en kommentar

