God blandingshelg

Jeg startet fredagen med å rive meg i håret over hvor krevende studiet mitt er. Veldig interessant heldigvis, men og krevende. En ting er alt jeg må skrive og levere hver uke, en annen ting er å ikke ha vært i dette landet mer enn to måneder men likevel forventes det at jeg har førstehåndskunnskap om kultur, politikk, geografi.. you name it. Hvorfor lærer vi ikke mer fancy ord på skolen i Norge? Føler meg til tider som en 8-åring når jeg skal formulere meg.

Heldigvis er jeg en nysgjerrig sjel som syns det er spennende å lese om aborginernes historie, for å ta et eksempel. Jeg prøver å lære meg navnet på diverse politikere, har innsett at sport ikke er min greie og at jeg helst burde lese tre forskjellige aviser daglig. Tror mye kommer av seg selv etter hvert!

Fredag ettermiddag tok seg opp med middag og øl ute med Ingeborg og Gabriela og lørdag var rett og slett kjempebra med strålende vær og tur til Watson Bay. Det er en måned siden jeg var på stranda, så det var virkelig på tide. Var redd for å bli brent, men den fine 30+ solkremen har holdt det den lovet.

Dessverre måtte jeg på skolen i dag og få skrevet ferdig min første nyhetsrepotasje. Men med et åpent skolebibliotek var det i alle fall litt lettere å tilbringe søndagen på skolen. Belønnet meg selv med en god kaffe, fikk skrevet ferdig det jeg skulle i tillegg til en del annet småtteri og er litt mindre stressa over den kommende uka.

I morgen skal jeg filme sammen med en annen jente fra klassen og skrive kommentarer på en nyhetsrepotasje, tirsdag presentere en nyhetssak og diskutere den utifra to forskjellige artikler (og ettersom dette er masternivå føler jeg at jeg må heve standarden litt..), onsdag skrive en ny online posting om en av de obligatoriske lesingene, osv.. det er nok å gjøre, men jeg føler virkelig at jeg lærer enormt mye og!

Fin lørdag med jenter fra England, Norge, Colombia, Danmark og Israel

Legg igjen en kommentar

