Dette blir et sånt innlegg hvor jeg egentlig ikke har så mye å komme med. Det har vært skole og kun det jeg har drevet med denne uka, men heldigvis er det gøy.

Mandag filmet jeg med en jente i klassen, vi er såvidt i gang med vårt første nyhetsinnslag som skal være et 2 minutters klipp. Ikke at vi kan klippe noe som helst enda, det skal vi lære på skolen i dag.

Dagen etter måtte jeg ha den første presentasjonen alene foran hele klassen, ikke så kult. Min partner bestemte seg for å droppe ut av faget, og gav meg beskjed noen timer før. Dette var en oppgave hvor vi egentlig skulle være 3, men tredjemann hadde ikke mulighet til å komme. Jeg har ikke holdt en presentasjon på lenge, jeg gjorde det mye i Kamerun, men da følte jeg at jeg eide rommet fordi jeg snakket om ting publikumet mitt ikke hadde kunnskap om – det gjør jeg ikke her med intellektuelle masterstudenter. Tror det gikk helt greit, men det var ikke morsomt.

Men i dag gikk ting bedre – vi hadde journaliststudier som har begynt å vokse på meg. Det er et teoretisk fag, men veldig viktig for journalister (etikk, tilgang på informasjon, objektivitet, tolkning av informasjon, osv). Vi har jobbet med framing-theory og ulike konsepter innenfor det. Fordi jeg syns det var såpass vanskelig nileste jeg i to dager. Da vi begynte å diskutere det på forelesning hadde det løsnet og jeg kunne faktisk komme med flere bidrag foreleseren ble begreistret over. Jippi!

Nå begynner jeg å bli klar for helg, skal skrive ferdig en oppgave om dekningen av tsunamien i 2004 versus jordskjelvet i Pakistan i 2005, lære å klippe det jeg filmet på mandag og ha en løpeøkt. Så sier jeg at det er helg!

Én tanke på “

  1. Det er så gøy å lese at alt går så bra! Studiet høres også spennende ut. Det er sol i Bergen, du skulle vært her og gått fløyen og prøvd ut en ny kafé med meg!

Legg igjen en kommentar

