Koala!

Åh, jeg er helt i ekstase! I dag har jeg fått sett og klappet en koala! 😀 Helt seriøst noe jeg har drømt om i mange år. Forrige uke bestod omtrent bare av skolearbeid, men de siste fire dagene har jeg nesten bare vært sosial. Lørdag møtte jeg Dean som har studert med Ida i  Norge + Viktoria og Sverre fra Norge som var på ferie i Sydney. Vi drakk øl her i Newtown, koselig kveld.

Søndag møtte jeg norske Ingeborg og danske Merete i botanisk hage før Ingeborg og jeg dro til Sjømannskirken. Der viste de Kon-tiki og vi kjøpte med oss Kvikk Lunsj hjem (spist opp nå). Og dagen etter fikk jeg se Ingeborg spille saksofon på åpen scene, hun var så flink! Vi var der med nordmenn, dansker, amerikanere og brasilianere.

Og i dag dro jeg med første nevnte gjeng til en «hands-on zoo» utenfor Sydney. Jeg syns det var helt fantastisk å få klappe koalaer og kenguruer! Mindre fantastisk å se en enorm pytonslange (bak glass, men likevel) og litt for mye edderkopper. Endte dagen med en 3 timer lang forlesning og god tilbakemelding på utkastet til min første nyhetsreportasje.

Resten av uka blir nok en del mer skolepreget, mens mange får påskeferie på fredag har jeg fullt kjør i to uker til.

Bilder av koalaen med mer kommer!

2 tanker på “Koala!

Legg igjen en kommentar

