Hverdags

Forrige helg lå jeg og latet meg på stranda, i dag var det kaldt med bukse og genser. Glad jeg har pakket med meg hele to varme gensere. Rart at det kanskje er varmere hjemme i Norge på 17. mai.

I dag fikk jeg endelig et lite gjennombrudd i den ene oppgaven min og fikk postet et forskningspørsmål (research question, hva kaller man dette på norsk?) noen minutter før fristen. Fikk og intervjuet The Dean of Communications (igjen, hva er dette på norsk?), etter å først ha tatt heisen til 14. etasje – i feil bygg. Om morgenen hjelper det ikke at skolen har 6 heiser, det er altfor stor pågang. Jeg endte opp med å løpe ned 14 etasjer og kom meg til riktig bygning. Det ventende intervjuobjektet var heldigvis veldig blid og viste meg fin utsikt fra 14. etasje som er i ferd med å bli blokkert av det nye ingeniørbygget. Han bad meg og sendte repotasjonen når den blir ferdig – og med det ble jeg nervøs for å sitere han feil.

Ellers har jeg trent en del, når jeg sitter så mye stille er det utrolig deilig å få løpt litt fra seg. Stort sett er jeg den eneste jenta på senteret, jeg syns det er helt sprøtt! Det er studenttrening, det er billig (ikke i forhold til hjemme, men i forhold til andre sentre) og veldig sentralt. Det er stort sett meg og gutta som trener med caps på hodet. Klager ikke da, det er aldri kø på tredemøllene, jeg kan tusle rundt som jeg vil i garderoben, ikke at jeg gjør så mye sprøtt, og tøye så lenge jeg vil på mattene. Gutta er opptatt med å rette på capsen og pumpe mens de lager macholyder.

Søndag skal jeg filme til oppgaven min om valget og Tony Abbott kommer! Han er opposisjonsleder og som det ser ut nå – kanskje Australias neste statsminister. Får neppe pratet med han, men blir gøy å høre han snakke, selv om jeg definitivt ikke er enig i politikken hans (som journalist skal man være objektiv og nøytral, men som blogger velger jeg å si det jeg vil).

vscocam44
Forrige helg var jeg på fest med Spiderman, selv endte jeg opp utkledd som en ølflaske (og dét bildet holder jeg for meg selv)

vscocam48
Venter på bussen på vei hjem, skolen min er den høye bygningen til høyre

vscocam43
Kaffepause i sola, før det ble kaldt

 

Én tanke på “Hverdags

  1. Spennende med intervjuutfordringene dine. Skjønner det kan bli forventningspress når de intervjuede ber om å få lese artikkelen, men det er vel læring i å kunne takle det. Håper det blir mulig å se filmen når den er ferdig. Lykke til. Du er god.

Legg igjen en kommentar

