Ukeslutt 3

Endelig er tv-prosjektet levert inn og vi har begynt med radio. Første time fikk vi utstyret og ble bedt om å løpe ut og snakke med folk. Det gikk greit og det er deilig med noe nytt, ikke minst veier utstyret bare et par kilo i motsetning til filmkameraet med tripod og boom pole som tilsammen veier nærmere 15 kg.

Forrige mandag var jeg på SBS, en av de største tv-kanalene i Australia for å være publikum på et program. Veldig artig, spesielt når det temaet var Aborginere, hvordan de blir fremstilt i mediene og hvem som burde dekke saker om dem. Ante ikke hvor fæl historien deres egentlig var før jeg kom hit, og at de fremdeles blir diskriminert og har mye lavere gjennomsnittsalder enn andre australiere er jo bare kjempetrist.

Ellers har jeg vært på pressekonferanse som var utrolig slitsom, han som snakket var ikke et mediemenneske og for hvert spørsmål som ble stilt rodde han seg lenger ut med vage og utydelige svar. Klassen hadde i alle fall litt å le av etterpå, det var kanskje den verste pressekonferansen vi kunne vært på og det var for de fleste den første og.

Lørdag hadde jeg det kjempegøy ute på byen, har ikke vært ute her på sikkert et par måneder. Traff igjen Jeannie jeg møtte første dagen min på UTS, dessverre går hun på et annet campus som ligger et par mil unna byen, derfor får vi ikke sett hverandre på skolen. Har nok en gang konstatert at det er så utrolig mye rare mennesker her, men det gjør jo sitt for å holde underholdningen oppe. Ingeborg og jeg gikk en lengre tur på søndagen hvor vi fikk trimmet lattermusklene.

Denne uka har jeg bare tre dager med undervisning og jeg får faktisk en pustepause fra lange dager, tror det trengs. Begynte uka med en god løpeøkt og skal prøve å gjøre litt andre ting enn å bare lese og sitte innendørs, været er jo så fint nå som det er litt kaldere. Må få hørt en del australsk radio ettersom jeg ikke kan noe om det og det kan en jo gjøre hvor som helst med en iPhone på lur. Tror dette blir en bra uke!

vscocam61
På vei til SBS, nettopp fått en kaffedose, derav så fornøyd

vscocam62
My hood, liker godt de lave husene

vscocam63
Etter fire forsøk hvor en fyr kun klarte å ta bilde av fingeren sin, knipset han dette

vscocam64
Høsten er her

Legg igjen en kommentar

