Ukeslutt 6

Min uke begynte 18. mai med lange timer på medielaben for å redigere radiointervjuet. Det tar fryktelig lang tid når en ikke er vant med programvaren, men tror at det går mye fortere neste gang (som blir i løpet av denne og neste uke, skal ha to intervjuer i en radiopakke).

Som vanlig fløy dagene av gårde med essayskriving, trening og middag spist etter klokka åtte. Jeg har hatt en presentasjon det var deilig å bli ferdig med (klarte og å komme tjue minutter for sent fordi jeg ikke visste hvor bygning 5 var), sloss mot regnet, løpt noen kilometer på mølla og vært på Sydney Writer’s festival!
Sistnevnte var ukas høydepunkt, jeg fikk høre Knausgård snakke om Min Kamp og han både leste høyt og delte tanker rundt mental helse. Merket at australierne var ganske fascinert av hele bokprosjektet hans. Skolen min har hatt et prosjekt derfra og du kan lese mitt bidrag her. Kanskje ikke så interessant for nordmenn som har kjent til Knausgård i mange år, det er jo rettet mot australiere.

Noe annet hysterisk morsomt var at det var selvfølgelig ganske mange norske på det foredraget. Jeg har begynt å kle meg ganske pent når jeg drar på «oppdrag» eller hva jeg skal kalle det, litt fordi jeg er forholdsvis ung og føler jeg får mer respekt av andre når jeg er kledd respektabelt (det er jo en viss kleskode her i forhold til uformelle Norge) og mye fordi jeg føler meg mye bedre når jeg ser ut som jeg bryr meg om hvordan jeg presenterer meg selv. Haha, dette hørtes flott og fint ut.
Uansett så var de norske damene ganske typisk norsk avslappet kledd, det var jo lørdags morgen. Da jeg var på toalettet og vasket hendene så en av damene litt på meg, snudde seg til venninnen sin og sa «Det er litt sånn typisk litteratur-kleskode her, jeg burde kanskje ha kledd meg litt finere». Hahaha, det er så rart å føle seg formell og profesjonell samtidig som jeg føler meg så ung og amatør.

Bildene denne uka er litt preget av bussturene mine, har jo ikke fått vært sosial i det hele tatt.

vscocam68
17. mai middagen

vscocam71
Mutters alene på medielaben

vscocam76
Busstur! Midt på dagen er det opp mot 20 grader, men på ettermiddagen nærmere 10.

vscocam69
Litt fint vær fra bussetet

vscocam70
Mye regn denne uka

Selv om jeg har jobbet store deler av denne helga har jeg klart å roe det litt ned og føler meg klar for en ny uke. Bare to uker igjen, fire innleveringer står mellom meg og vinterferien (sprøtt å få vinterferie i juni).

Legg igjen en kommentar

