hurra og sånt!

Jeg er så superfornøyd med bostedet jeg har funnet! Det er alt jeg hadde håpet på og enda litt til. Det er sentralt i en rolig gate, det har separat stue og kjøkken, men viktigst av alt: det huser meg + to superkoselige mennesker. Jeg er så utrolig glad jeg fant dette stedet! Og at de ville bo med meg, det var mange på visning.
På fredag flyttet jeg inn etter å endelig ha fått tak i en seng. Jeg slo til med en queen size (ca 154 cm bred) ettersom romløsningen uansett ikke hadde plass til skrivebord eller noe sånt. I stedet har jeg denne store, digge senga mi og et stort garderobeskap med speil fra gulv til tak. Inne i garderoben har jeg plass til alt jeg har av ting, så det ser ryddig ut.

Det stod en sykkel her jeg bare måtte bruke og i dag tok jeg den på en liten luftetur. Bruker under et kvarter på å sykle til skolen, superfint.

I dag kom jeg og hun ene jeg bor med ut av bilen hennes utenfor huset vårt, da vi ser en fyr som ligger på asfalten noen metre unna. Han hadde krasjet i en stolpe på sykkele sin og skulderen hadde gått ut av ledd. Det var allerede en annen fyr som hjalp han, men ettersom vi var rett utenfor huset vårt tok vi han med inn. Skulderen poppet heldigvis på plass og vi fikk gitt han litt vann og roet han ned. Han bodde rett ved matbutikken og jeg skulle dit uansett, så jeg hjalp han med sykkelen bort dit. Stakkars fyr! Her er hjelm påbudt, så han hadde heldigvis det. Selv kjøpte jeg en av de «hippe» hjelmene i dag, så jeg er all set.

I morgen begynner skolen, gleder meg veldig til å komme i gang igjen! Ellers har jeg vært på fest med arkitekter, drukket øl med en norsk jente (og selvfølgelig kommet i snakk med nabobordet grunnet språket vårt), spist middager med de jeg bor med, drukket en del rødvin og kjent at dagstemperaturen her faktisk er som en norsk sommerkveld. Har også vært på stranda og sett på surferne. Det er så bra.

Untitled-121
Maroubra beach, ca 40 min utenfor sentrum

Untitled-119
En amerikaner, en kanadier, en svenske og tyske Carolin jeg bodde sammen med på hostellet

Untitled-120
Litt kaldt når sola ble borte, ellers veldig fint!

Translation:
I’m superhappy with my new place! Great housemates, great location, pretty much awesome. I’ve also been at a party with architects, to the beach, had dinner with my housemates and a few glasses of red wine. The temperature her midday is like a Norwegian summer night. It’s all good.

Legg igjen en kommentar

