Første uke med skole

vscocam97
Mitt lille stopp i fancy Singapore

vscocam98
Så overtrøtt er jeg etter ca 20 timer på tur og fortsatt bare halvveis

vscocam100
Mer fancy Singapore (anbefales ikke, dra heller til Shanghai eller Bejing eller noe sånt)

vscocam108På tur i min fine park et kvarter fra der jeg bor (og ja, it puts Frognerparken to shame!)

Det er så fint å være i gang igjen! Forrige semester var litt tøft med helt nytt universitet, helt nytt fagfelt og helt nye mennesker. Sistedelen er forsåvidt litt det samme, men det er et par norske jenter her jeg traff forrige semester. Nå merker jeg hvor deilig det er å kjenne byen, skolen og litt mer journalistiske termer.

I dag tok jeg med sykkelen min for å bytte dekk. Repratøren lo litt og sa etter at han hadde skiftet dekkene «Den trenger litt jobb, den sykkelen din.. men dekkene er jo fine da.» Sydney er ikke den store sykkelbyen, men med relativt store fortau klarer jeg å trille ned til skolen på et kvarter.

I går hadde jeg radio og vi var bare 8 i klassen, alle ukjente for meg. Læreren min er ganske famous her, veldig hyggelig og flink kar. Så jeg har hørt masse på forskjellige australske program for å oppdateres litt. I går gikk jeg til den fine, store parken rett ved oss og gikk rundt en time mens jeg hørte på Triple J – Hack, anbefaler absolutt det for nordmenn og.
Noe morsomt som skjedde i klassen var at en engelsk jente trodde jeg var irsk! Først kunne jeg ikke helt forstå det, men jeg hadde hørt på nevnte radiprogram hvor en ire snakket mesteparten av tiden – og det har jeg tydeligvis adoptert. På festen jeg var på forrige fredag trodde folk jeg var kanadier (ja, flere faktisk). Hahaha, hvor skal dette ende? Må nesten legge meg på en mer bestemt aksent, spesielt når jeg skal gjøre radio. Men fint å høre de tror jeg faktisk er engelsktalende da.

I dag er det både Feature Writing og Major project på gang, det blir spennende! Da får jeg nok truffet noen av de jeg har studert med før og.

Translation:
It’s so good to be back! I had my radio class Tuesday, we were only 8 people, none of which I knew before. An English girl thought I was Irish, so funny. I concluded that it must have been because I listened to an podcast earlier were the guy was Irish. Some other people thought I was Canadian a few days ago. I really need to find a distinct accent and stick with it!

Today I’m doing Feature Writing and Major Project, exciting!

Legg igjen en kommentar

