Ukeslutt 10

Det var mye morsomt som skulle skje denne uken. Jeg skulle på ABC og høre på PM, som har ca en million lyttere. Storyology var i gang og jeg hadde snappet til meg en billett med studentrabatt. Det var fremføring av forslag til masterprosjekt, quiz og drinker med forskjellige folk.

ABC var utrolig spennende. Radiolæreren vår jobbet der i 20 år og ABC ligger rett ovenfor UTS, så det var bare å ta en liten telefon og vips, så satt vi i studio. Lærte enormt mye om hvor mye press det faktisk er, og hvor fort en må jobbe som journalist der. Hjelpes land.

Storyology var en konferanse for journalister og andre mediefolk og litt overraskende (eller kanskje ikke, med tanke på prisen), så var det veldig få studenter der. Jeg var der frem til pausen og fant ut at det holdt.

Hadde også møte med Reportage Online. Jeg er har blitt ansvarlig for sosial media der og det skjer en del fremover ettersom det er valg om bare en måned.
Ellers snakket jeg om masterprosjektet mitt, var på quiz (vi havnet tredje-sist, hadde vi havnet nest sist hadde vi fått en bar tab på 10 dollar!) og samlet en gruppe folk fredag kveld. Kine (norsk jente jeg har møtt her) og jeg ville samle vennene våres, og det var veldig hyggelig.

Allerede nå må jeg bruke helgene på skolearbeid. Har en fremføring tirsdag og må nok tusle ned på biblioteket i dag. Men nå har jeg lys på sykkelen, nye dekk og er virkelig klar til å rulle.

vscocam111
Klar for ny skoledag.

vscocam112
Skyper med to fine (lørdagsmorgen for meg, fredags natt for dem)

vscocam113
Stua/tv-rommet vårt. Jeg bor nærmest her når jeg er hjemme. Foreløpig er det ganske kaldt i huset, men her varmer sola litt opp.

vscocam114
Vi har fått kaffemaskin av broren til Pip! Så deilig, ikke minst fordi kaffen er ti ganger bedre enn på presskanne.

vscocam115
Jeg kjøpte en karamellkonfektkake, klissete sak.

Legg igjen en kommentar

