Perspektiver fra utenforstående

Perspektiver er et av mine favorittord. Elsker å høre folk som har vært i Norge fortelle meg hvordan de syns det var. Jeg snublet over en amerikansk kvinne da jeg surfet på nettet. Hun er gift med en en nordmann og de er bosatt i Norge. Les her hvordan de opplever å være foreldre i Norge.

Hvis det falt i smak kan du og lese om Kongo! Enda mer spennende, spør du meg.

Har møtt mange her som har vært i Norge. Det var litt overraskende for meg, spesielt når disse er studenter på budsjett. Men det er noe av det mer eksotiske reisemålet for australiere. Det er langt unna og blir oppfattet som et ganske annerledes land.

Har tenkt å skrive litt lengre om hvordan jeg syns det er å bo i Australia, men kan si dette kjapt: Både studenter og ansatte jobber mye hardere her. For å gi en liten pekepinn: Biblioteket på skolen er åpent 7 dager i uka. 8-22 hverdager, 10-18 i helgene. Og det er aldri i nærheten av tomt der, på tross av fem etasjer. Er ufattelig glad jeg studerer noe som jeg syns er kjempeinteressant, hvis ikke hadde jeg nok aldri klart å motivere meg til lange dager.

Kommer et eget innlegg om ikke altfor lenge om hva jeg oppfatter som annerledes her nede!


Noen ganger må en endre perspektivene på ting (sånn ca, spansken er rusten igjen)

Legg igjen en kommentar

