Spennende ting på gang

For tiden sjonglerer jeg en del baller i lufta, men jeg trives veldig godt med det! Jeg gjør sosial media for Reportage Online, som ikke tar altfor mye tid, men lærer meg en del og det er selvfølgelig bra cv-fyll. Jeg har tenkt å skrive mer for dem, jobber med en enkel oppsummering av valget i Norge nå. På sikt (etter jul) prøver jeg å se om jeg kanskje kan bli sub-editor. Man lærer så mye av det og det er definitivt bra å klistre på cv-en det og. Samtidig tar det endel tid, så vi får se.

Gjør også litt radio for SBS Norwegian. Foreløpig har jeg bare laget én sak, men nå skjer det litt ting på en gang: Scanart er om to uker i Melbourne, og SBS ville gjerne ha en sak om det. Jeg skal ned og dekke det + ANSA-møte, men jeg skal og stille ut på Scanart! Fikk endelig beskjeden i går om at 9 av bildene mine fra Kamerun er valg ut. Det blir kjempespennende. Gleder meg til å møte andre som skal stille ut og se Melbourne. Vi har ikke undervisning den uka, så jeg prøver å få vært der 4-5 dager. Det blir jo en del jobb, men jeg vil gjerne ha et par dager helt fri og.

Og til sist var jeg på et jobbintervju på onsdag. Jeg kom over en NGO som jobber med å få tettere bånd mellom Australske skoleelever og Aborginer-samfunn. De trengte en research assistant til å jobbe med kommunikasjonsavdelingen. Dette er ikke dirkete journalistikk og det er jo og en frivillig jobb (som alt annet jeg gjør), men det er definitivt god skrivetrening. Det går ut på å lage læringsmateriale til videregående elever om Aborginer-samfunnet, historien, språk, kunst, etc. De som jobbet der var utrolig koselige og det er noe jeg kunne tenke meg å gjøre. De krever 4-5 timer i uka som er overkommelig. De skulle intervjue en del, men jeg håper jeg klarte å gjøre et godt inntrykk. Hjelper definitivt på selvtilliten når det første jeg fikk høre var «Imponerende CV. Hvor gammel var du igjen..?» Hihi.

Det som er annerledes fra forrige semester er at jeg 1) har en del mindre oppgaver 2) klarer å styre tiden min mer effektivt. Jeg har allerede gjort 2 av 3 oppgaver i Radio, 2 av 4 i Feature Writing og snart 2 av 3 i Major Project. Selv om jeg har kveldsforlesninger og er hjemme halv 10 tre ganger i uka, så står jeg opp før halv 8 og får gjort masse i løpet av dagen.

Ok, det var en litt tørr oppdatering. Ellers har jeg vært på norskquiz, vi fikk tredje plass og norsk godteri!

Til sist slenger jeg med den nye godbiten fra Arcade Fire:

2 tanker på “Spennende ting på gang

  1. Hallo Miriam! Koser meg veldig med å lese alt du skriver. Veldig flink er du. A propos: Skriv aboriginer 10 ganger! Klem fra farmor

Legg igjen en kommentar

