Å slå av bryteren

En annen ting jeg har nevnt ofte er hvor hardt folk jobber her. I radioklassen min er de fleste veldig ambisiøse. De sjonglerer 1-2 fag + 2-3 jobber og internships. Hun ene jeg bor med jobber en dag i uka ved siden av fulltidsstudie, og det er egentlig regnet som ganske lite her. Men hun jobber alltid mer enn 9 timer og er dermed ofte hjemme i 19-tiden. Det gjør at hun må bruke hver helg på skolearbeid.

Det jeg syns er både bra og potensielt ikke så veldig bra, er hvor smittsomt det er. Når medelever har gjort 2-3 internships på et semester, så føler en at en burde gjøre det selv fordi en konkurrerer om de samme jobbene. Samtidig kan man ikke la det ta overhånd. Studiet mitt er vanskelig å «slå av» når en ikke er på skolen. Jeg føler jeg må følge konstant med på nyhetsbildet, twitre, og ha en oppdatert og velinformet mening om Syria, Egypt og det Australske valget.

Samtidig er det så himla viktig å gjøre andre ting. Denne uka var det ikke så veldig mye som skulle gjøres, og jeg har gått lange turer i fint solskinn, tatt pullups, spist iskrem, drukket drinker i flertall og vært på quiz. I kveld må jeg på en filmpremiere litt utenfor byen for å prøve å få tak i en regissør jeg vil intervjue, som vil si jeg må jobbe i kveld (ta notater under filmen, få med meg hva publikum sier, beskrive stedet, etc.. forarbeid til en profil).

Før det skal jeg ha helt fri med god kaffe og høre på denne gladsangen:

Legg igjen en kommentar

