Image

Internasjonalt

For tiden tar jeg meg selv i å savne mye hjemme. Men det er og ting her jeg vet jeg vil savne veldig når jeg ikke bor her lenger.

Å møte så mange spennende mennesker fra alle verdenshjørner en helt vanlig tirsdag. Bare under mitt eget tak er vi fra tre kontinenter og snakker tilsammen fire språk.

Å dra på fest og møte mennesker fra land jeg aldri selv har vært i.

I går var taxisjåføren min hjem fra byen en lærer fra India. Han har vært her i 8 år uten å få en lærerjobb. Han hadde ikke vært i India på over to år, men han hadde både kone og barn her så han var veldig fornøyd. Da jeg lirte av meg en strofe jeg kan på punjabi tror jeg at jeg bidro til at han stoppet takstameteret.

Det har vært en bra uke for nye internasjonale møter. Denne kommende uka prøver jeg innmari å få snakket med noen i Venezuela om det som skjer der.

2 tanker på “Internasjonalt

  1. For en spennende tilværelse, her er det da ingen grunn til å lengte hjem 🙂

    Jeg vet hvordan det er å bo i andre land og lengte til trygge, fine omgivelser. Det gjelder bare å tenke litt langsiktig på det, før du vet ordet av det er du faktisk tilbake i Norge. Og vips så har du vært i Norge i 3-4 år (som meg!!). Si i fra om du skriver for noen norske aviser da, det hadde vært spennende å lese hva du skriver 🙂

    Ha en fin dag!

    • Haha, nei, stort sett er jeg ganske fornøyd. 🙂 Men har bodd mye ut og inn av Europa de siste tre årene, så skal bli godt å være litt lengre i Norge. Skal absolutt si i fra hvis jeg får napp hos norske aviser, til nå har det vært klin umulig å pitche til redaktørene hjemme, men jeg gir ikke opp!

Legg igjen en kommentar

